Produse si Servicii
Mergi direct la categoria
Firme
Pfa Sergiu D. Diaconu
Membru Gratuit
0 stars: Fara rating 0 din 0 pareri
Sistem Management Calitate conform cu SR EN ISO 9001:2008
Rating:
0 stars: 0.00 din 0 pareri
Descriere
Obiectivul general al Sistemului de Management al Calităţii (SMC) este satisfacerea în cel mai înalt grad a cerinţelor clienţilor.

Obiectivul specific ale SMC este legat de necesitatea de a respecta întocmai cerinţele standardului SR EN ISO 9001:2008 şi de a răspunde în mod corespunzător prevederilor reglementărilor din domeniile calităţii aflate în vigoare în România.

În cadrul construirii SMC, identificarea şi descrierea proceselor în interacţiunea lor, întocmirea hărţii proceselor, identificarea şi descrierea cerinţelor specifice de calitate pentru fiecare proces precum şi identificarea şi descrierea riscurilor privind îndeplinirea cerinţelor calităţii vor fi elementele fundamentale pentru asigurarea bazei de realizare şi a eficienţei sistemului.

Un element cheie al abordării Consultantului este proiectarea SMC ţinând seama de matricea structurală a standardului ISO 9001 bazată pe ciclul lui Deming (PDCA).

Consultantul propune parcurgerea următoarelor faze în vederea construirii şi implementării SMC:

a. Reuniune de deschidere care cuprinde lansarea proiectului şi instruirea iniţială adresată managementului la vârf şi echipei de implementare.
b. Evaluarea de către Consultant a conformării sistemului de management existent cu cerinţele standardului ISO 9001:2008.
c. Identificarea proceselor şi realizarea hărţii proceselor. Consultantul participă împreună cu echipa de implementare la identificarea proceselor şi întocmeşte harta proceselor. Coordonează elaborarea de către responsabilii de proces a fişelor proceselor pe care le conduc.
d. Efectuarea Analizei Iniţiale de Calitate (practici privind asigurarea calităţii, conformarea actuală cu cerinţele legale şi cerinţele părţilor interesate, aspecte privind calitatea, identificarea şi evaluarea riscurilor pentru asigurarea calităţii, aspecte semnificative, etc.).
e. Stabilirea obiectivelor generale şi specifice privind calitatea, elaborarea Programului (elor) de management.
f. Elaborarea documentaţiei SMC (Politica privind calitatea, Manualul Calităţii, planuri de intervenţie pentru situaţii de urgenţă, proceduri, instrucţiuni de sistem şi operaţionale etc.). Documentele sunt realizate de către Consultant şi sunt validate de către echipa de implementare.
g. Instruirea pentru implementarea SMC prin care Consultantul instruieşte echipa de implementare şi personalul de conducere operativă în ceea ce priveşte metodologia de implementare. Consultantul participă la elaborarea planurilor de diseminare şi de instruire şi la analizarea feedback-ului de la ancheta documentelor.
h. Formarea auditorilor interni de SMC. Consultantul va instrui teoretic şi practic auditorii interni desemnaţi de către organizaţie.
i. Efectuarea Auditului de precertificare prin care Consultantul, va simula un audit de certificare. Concluziile acestui audit vor fi prezentate conducerii organizaţiei care va stabili, în consecinţă, măsurile ce urmează a fi luate pentru îmbunătăţirea sistemului şi certificarea sa.

Facilităţi acordate de Consultant:

a) Consultantul se angajează să asiste Beneficiarul până la obţinerea certificării, inclusiv prin acordarea de consultanţă pentru elaborarea documentaţiei în vederea certificării SMC de către organismul de certificare;
b) Pe durata de un an de la finalizarea contractului de consultanţă, Consultantul se angajează să acorde Beneficiarului consultanţă gratuită în vederea remedierii eventualelor probleme ce ar putea să apară în timpul funcţionării unor elemente ale SMC construit şi implementat în cadrul companiei;
c) În completarea consultanţei de specialitate, Consultantul oferă Beneficiarului, cu regim de gratuitate, o serie de instrumente de lucru care să ajute personalul organizaţiei la construirea, implementarea şi menţinerea sistemului într-o manieră modernă şi eficientă.
Din Gura in Gura